Depositphotos_71738391_s-2019 (1)

תואר ראשון למנהלים

אם הצלחתם להשתלב במשרה בכירה למרות העובדה שאין לכם תואר ראשון, אתם בוודאי שואלים את עצמכם מדוע צריך להתאמץ ולהשקיע את זמנכם היקר בלימודי תואר? אז כן, אם אתם שואלים שאלה זו כנראה עדיין לא הגעתם לשלב בקריירה שבו תואר ראשון ותואר שני מסייעים להתקדם ולהתקבל למשרות מבוקשות.

אם אתם כבר מנהלים בקריירה שלכם ועדיין אין לכם תואר ראשון כדי מאד שתשקלו לימודי תואר ראשון  B.A שיאפשר לכם להרחיב את הידע ולהזניק את הקריירה שלכם.

בהמון מהמקרים, מנהלים בכל הדרגים יכולים להמשיך ולהיות מנהלים מעולים גם ללא תואר ראשון, אבל על מנת להתמודד עם אפשרויות קידום שונות, מסלולים ופיתוח הקריירה – ברוב המקרים יש צורך בתואר ראשון.

הבשורה המשמחת היא שכיום, לא תצטרכו להקריב את הקריירה שלכם לטובת לימודים אקדמיים לקראת תואר ראשון ותוכלו להשתלב במסלולים שנבנו במיוחד לאנשים עסוקים וקרייריסטים בדיוק כמוכם.

מוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ מציעים תכניות לימודים שונות לתואר ראשון אשר מיועדות לאנשים שכבר עובדים בתפקידי ניהול ונחשבים למנהלים ותיקים. לימודים אלו אמנם יכולים על פניו להיתפס כמיותרים, אך הכשרה מקצועית או הכשרת תואר ראשון בתחומים שונים מהווים אפשרות לקידום ויתרון בקבלה למשרות שונות ומתקדמות.

השילוב בין תואר ראשון למשרת המנהל

מנהלים רבים, המתנהלים במציאות של קריירה תובענית , מאמינים שהם לא יכולים להרשות לעצמם לפנות זמן ללימודים. למרבה המזל, מוסדות לימוד רבים הבחינו בצורך הייחודי של מנהלים והרכיבו תכניות לימודים ייחודיות למנהלים.

דוגמא טובה לתואר המתאים במיוחד לקהל היעד הזה, הוא לימודי תואר ראשון במנהל עסקים למנהלים אשר מתחשב במערכת השעות הצפופה והתובענית שלהם, ובא במטרה להעמיק את הידע הקיים ברשותם : ניהול עסקים, מידע בנושא מימון וכלכלה וכן לימוד של יכולות ניהול מסוגים שונים. 

מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון?

תנאי הקבלה משתנים בין המוסדות וכן בהתאם למסלול הנבחר, אולם במרבית המקרים הם כוללים שילוב של הרקע הלימודי הקודם של המועמדים יחד עם בחינה של הניסיון המקצועי הניהולי שברשותם. יש צורך בניסיון פרקטי משמעותי בתפקידים בכירים במשק והצגה של המלצות מגורמים מוסמכים לכך היכולים להעיד על הישגים משמעותיים של המועמדים.

תואר ראשון  למנהלים – זמני הלימודים​

הלימודים מותאמים במתכונתם במיוחד ללוח הזמנים העמוס של מנהלים. בדרך כלל הם מתקיימים במתכונת לימודי ערב, שבה נערכים מפגשים פעמיים או שלוש פעמים בימי השבוע ולעיתים גם בימי שישי.


למי שמעוניינים במערכת שעות מרוכזת במיוחד, מציעים חלק מן המוסדות תכניות לתואר ראשון פעם בשבוע. השיעורים בתכניות אלה מרוכזים ביום אחד בלבד ובמרבית המקרים לומדים הסטודנטים גם בחודשי הקיץ בסמסטרים רצופים.

תעודה ואפשרויות קידום


לאחר סיום הלימודים, יכולים המנהלים להשתמש בידע שנצבר בתואר כדי לקדם עצמם מבחינה מקצועית גם בארגון בו הם כבר עובדים. הם יכולים ליישם את הידע בתהליכי העבודה השוטפת ולייעל את התפקוד הארגוני. כמו כן, תארים אלה יכולים לסייע למועמדים לניהול לפתוח דלת להזדמנויות עסקיות חדשות בארגונים שלהם.


בוגרים המעוניינים להמשיך ולפתח את הידע האקדמי שברשותם יכולים להמשיך לתואר שני למנהלים המוצע במוסדות רבים. מדובר במסלולים ייעודיים למנהלים לתואר מוסמך, שנערכים במגוון רחב של מקצועות. בין הענפים הללו ניתן למצוא מנהלי עסקים, ייעוץ ארגוני, מנהל ציבורי, כלכלה ועוד

כיום תואר ראשון הוא כמעט הכרחי על מנת להתקדם ללא הגבלות בשוק העבודה. הלימודים מעניקים ידע בסיסי מספיק ומעין אישור איכות שיוכל לסייע לכם בהמשך ולהזניק את הקריירה למעלה

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp