עסק חדש

שוקלים לפתוח מכולת שכונתית? כך תעשו זאת נכון

אמנם בשנים האחרונות אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בתרבות הקניות, והרבה מהרכישות מתבצעות באופן מקוון ובהזמנה ישירות לבית, אך גם לנוכח השינוי הזה לא ניתן להחליף את המכולת השכונתית בה אדם יורד לקנות מוצרי חלב, לחם וירקות שהוא נזקק להם באופן מיידי.
ניהול נכון וחווית קניה טובה חנויות ותוכנית עסקית המוגדרת עם חזון לעתיד חנות שכזו יכולה להפוך לרשת מיניסופרים כמו ampm וסיטימרקט. אז איך מתחילים ומה צריך לקחת בחשבון לפני ובזמן שמקימים חנות מכולת שכונתית?

יצירת תוכנית עסקית – זהו שלב מקדים הכרחי בכל הקמת עסק חדש. תכנית עסקית זוהי תכנית המביאה בחשבון את כל המרכיבים אשר ישפיעו על התנהלות העסק, החל מעלויות שכירת המקום, עלויות הקניה של המוצרים, עלויות המכירה שלהם, עלויות הובלה, חשמל ובלאי. רק אחרי שתחשבו את הרווחים בניכוי העלויות תוכלו להבין כמה העסק שלכם צפוי להכניס, והאם משתלם לפתוח אותו.

  1. מומלץ מאד להעזר ביועץ פיננסי על מנת לבחון מראש את ההתנהלות שלכם, את התכנית העסקית ואת הסכומים שאתם עתידים להשקיע בפתיחת החנות לעומת הסכומים הצפויים להכנס.
    ייעוץ נכון בשלבים הראשונים של פתיחת העסק עשוי לחסוך המון הוצאות או הפסדים בעתיד.

  2. רישום העסק – פתיחת תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.

  3. רישיון עסק – בכל עסק בו נמכרים בו מוצרי מזון יש לקבל רישיון עסק בכדי  להפעילו כחוק. הבקשה לרישיון עסק עבור חנות מכולת מוגשת לרשות המקומית שבשטחה פועל העסק, אם כי בין  גורמי הרישוי נכללים גם  משרד הבריאות והרשות הארצית לכבאות והצלה. עובדים מטעם אגף הרישוי ברשות המקומית יעבירו את החומר לגורמי הרישוי האחרים. עסק שמוכר בשר, חלב וביצים, מחויב בהקפדה על נהלים חמורים יותר בשל רגישותם הרבה של מוצרים אלה ולכן מומלץ לבצע את תהליך קבלת רישיון העסק בעזרת מומחים בתחום הרישוי, בכדי לחסוך טעויות שיעכבו את פתיחת העסק ועשויות להיות כרוכות בהפסד כספי.

  4. איתור והשכרת מקום – לאחר שתכננתם את ייעודה המדויק של החנות תוכלו להבין מהו הגודל הנדרש לחנות, והיכן תרצו למקמה. כדאי לקחת בחשבון גם חניה באזור החנות, גישה לספקים ומקום אחסון.

  5. רכישת ציוד  – תדרשו לרכוש מידוף להעמדת הסחורה,  וכן מקררים לאחסון מוצרי חלב, עמדת קופה עם כסא וקופה רושמת עם משקל. הקופה המסורתית שכולנו מכירים כבר מזמן השתכללה והתפתחה,  כיום בעזרת קופה רושמת ניתן לנהל את העסק באופן חכם ויעיל. לדוגמא תוכלו ליהנות מאפשרות לניהול עובדים, ניהול מלאי, חיבור לתוכנת הנהלת חשבונות, דוחות חודשיים ומערכת אבטחה משוכללת.
  6. ביטוחי חובה – חשוב מאד לבטח את המבנה ואת הלקוחות השוהים בבית העסק.

  7. שיווק – כדי לא להשאר לבד בעסק חדש, ועל מנת לייצר תנועה של לקוחות, כדאי לפרסם ולשווק את העסק עם הפתיחה. אפשר לעשות זאת ע"י שלטי רחוב, פליירים או בדיגיטל (פייסבוק, אינסטגרם) ע"י מומחה שיידע לפנות לקהל היעד הנכון וללקוחות פוטנציאליים המתגוררים בסביבת החנות.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp