Depositphotos_53801077_s-2019 (1)

סדנת מנהלים בארגון – כל מה שכדאי לדעת

סדנאות למנהלים עשויות להתמקד במגוון נושאים, תחומי עיסוק, סוגי אינטראקציות ועוד. בסופו של דבר, זוהי בדיוק האומנות של יועץ ארגוני – להתאים את הסדנה לאופי ורוח הארגון, לסגנון המנהלים בחברה וכו'. הנה כל מה שרציתם לדעת על סדנת מנהלים.

בעוד שחלק מסדנאות המנהלים יתמקדו באינטראקציות שבין מנהלי הארגון לעובדים בה, סדנאות אחרות יתמקדו בבסיסי התהליכים העסקיים השונים בארגון. אם להתחיל מהשורה התחתונה, הרי שהסדנאות האלו צריכות להיות מותאמות אישית ובהתאם לרוח ואופי של הארגון. בסופו של דבר, כל ארגון וכל חברה פועלים אחרת מבחינה מקצועית ועסקית. אם כך, הדבר הראשון שחשוב לדעת על סדנאות למנהלים הוא, שהיא צריכה להיות מותאמת לתחום העיסוק שלכם.

התאמה בין סדנת מנהלים לרוח ואופי הארגון

התאמה בין סדנה למנהלים בעבודה לבין רוח הארגון, היא הפרמטר הכי חשוב בבחירת הסדנה הנכונה. מנחים של סדנאות אמורים להכיר לעומק תחומי עיסוק רבים, אבל תמיד יהיה עדיף לקבל הנחיה ממנחים אשר מכירים את תחום העיסוק, את סוגי הלקוחות, הקולגות העסקיים וכו'.

סדנאות למנהלים בעבודה, מעבר לכך שהתוכן שלהן צריך להיות מותאם למנהלים ותחום העיסוק – הן צריכות להתקיים במיקומים הנכונים. כמו שחכמים מאיתנו אמרו לא פעם בעבר, זה הכול עניין של לוקיישן. בעוד שאפשר לקיים סדנאות ניהול באווירה נינוחה בכפר, אפשר גם לערוך סדנאות מנהלים בבנייני עסקים הממוקמים במרכזי הערים. גם כאן, יהיה כדאי להתאים את המיקום של הסדנאות לאופי הארגון.

להתרשם מראש מתוכנית העבודה של סדנה למנהלים

אם אתם עומדים לקיים סדנה למנהלים בעבודה, סדנאות מנהלים צריכות לכלול סילבוס מסוים, בואו נקרא לו גם תוכנית עבודה. תוכנית העבודה צריכה לכלול בתוכה את כלל הנושאים הנלמדים והמועברים בקורס, מה שאתם אמורים לקבל ללא כל בעיה מחברת ייעוץ ארגוני ופיתוח מיומנויות ניהול.

התפתחות ארגונית תלויה רבות וכרוכה בסדנאות מהסוגים האלו, משהו שחשוב להעביר למנהלים יותר מאשר "אחת לתקופה". במילים אחרות, יהיה כדאי לקיים סדנאות מנהלים לפחות פעם בשנה. אם מדובר בתחום עיסוק שמצריך זאת, אפשר גם לערוך סדנת מנהלים פעמיים בשנה ויותר. אם אתם אכן מתכוונים לקיים סדנאות מנהלים לעיתים קרובות, יהיה חשוב להקנות איזשהו ערך מוסף נוסף לסדנאות.

ערך מוסף – סדנאות פיתוח מיומנויות ניהול

אם אתם עומדים לקיים סדנת מנהלים בעבודה או בארגון, תמיד יהיה חשוב להקנות איזשהו ערך מוסף נוסף לסדנה. זה יכול להתבטא אמנם בסוגי מזונות נחמדים כמו מאפים וארוחת צוהריים מפנקת, אבל אפשר גם לאתר מנחים שמעבירים סדנאות בליווי של משחקי צוות, הדרכות ויזואליות עם עזרים שונים ועוד.

בסופו של יום, המנהלים יזכרו את הסדנה לחיוב או פחות. בכדי לוודא שהם ירצו להיות ניזונים מסדנאות עתידיות כאלו שוב, יהיה חשוב להעביר סדנת מנהלים בצורה חווייתית. כשהסדנה מועברת באופן חווייתי, מנהלים ירצו להמשיך ולספוג מידע בצורה הזו. אם אתם מרגישים שיש לכם את היכולת לעניין, לרתק ולגרום למנהלי העבודה להשכיל ולפתח מיומנויות, מעולה. במידה שלא, תמיד תוכלו להסתייע בחברת ייעוץ ארגוני או התפתחות ארגונית.

המאמר נכתב באדיבות אתר גו אפ

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp