הנדסאי בניין בישראל

למה כדאי ללמוד הנדסאות בניין

לצד לימוד מקצועות המחשב והכלכלה יש ביקוש רב גם לתחומי לימוד "מסורתיים" כמו למשל הנדסאות בניין. לימודים אלו הם לימודי תעודה ולא לימודים לתואר ראשון. בסיום הלימודים הבוגרים שלהם יכולים להשתלב בעבודה בחברות בנייה או בעבודה מול לקוחות פרטיים. כדאי ללמוד את המקצוע הזה כי הוא יכול להיות מקצוע מעניין מאוד, מאתגר מבחינה בין אישית ומקצועית והוא גם מאפשר לבוגרים שלו ליהנות ממשכורת מעל המשכורת הממוצעת במשק.

מה תנאי הקבלה ללימודים ואיפה אפשר ללמוד את המקצוע?

תנאי הקבלה למסלול לימודי הנדסאות בניין הוא תעודת בגרות חלקית, 12 שנות לימוד, סיום בהצלחה של בגרות במתמטיקה ובאנגלית. בשביל להתקבל ללימודים הסטודנטים שמעוניינים ללמוד אותם פעמים רבות הולכים למכינה קדם אקדמאית שמאפשרת להם לקבל את הידע הבסיסי שהם צריכים בשביל ללמוד במסלול לימודים זה. בשונה מלימודים לתואר שבשביל ללמוד אותם צריך בגרות מלאה וציון מינימום (בהתאם למה שבוחרים ללמוד) בבחינה הפסיכומטרית.

המקצוע של הנדסאות בניין נחשב למקצוע איכותי מאוד. העבודה במקצוע זה יכולה לספק לעובדים בה משכורת של מעל ל12 אלף שח בחודש ואף יותר מכך. את המקצוע הזה אפשר ללמוד במגוון מכללות אקדמאיות ומכללות פרטיות בארץ וגם באוניברסיטאות השונות בארץ. יש מוסדות לימוד שמציעות גם מלגות לתלמידים מצטיינים או לתלמידים מעוטי יכולת.

למי לימודי הנדסאות בניין יכולים להתאים?

לימודים במסלול של הנדסאי בניין יכולים להתאים למי שיש להם ידע מתמטי והנדסי טוב. הלימודים מתאימים למי שיודעים לעבוד עם הידיים וגם למי שיש להם ניסיון קודם מעשי בתחום הבנייה. הלימודים עצמם מתאימים גם למי שיש להם גישה לתחום העיצוב והאסתטיקה. פעמים רבות, מי שבוחר ללמוד במסלול לימודים זה הוא מי שיש לו ניסיון מעשי בתחום הבנייה והתכנון והוא רוצה להתמקצע ולהפוך לאיש מקצוע איכותי יותר.

איפה אפשר לעבוד בסיום לימודי הנדסאות בניין?

בסיום לימודי הנדסאות בניין ניתן לעבוד בתור הנדסאי בניין בחברות ציבוריות, במשרדי ממשלה, בצבא או בשוק הפרטי. אפשרויות העבודה בסיום מסלול לימודים זה הן רבות. זאת ועוד, מי שסיים בהצלחה את מסלול הלימודים יכול על ידי השלמה של יחידות לימוד ושעות לימוד להשלים את תואר ההנדסאי לתואר ראשון בהנדסת בניין. העובדה כהנדסאי היא עבודה מבוקשת מאוד והיא נחשבת לאחד ממקצועות ההייטק.
מי שהוא בעל תואר הנדסאי יכול להתפרנס יותר בכבוד ולשפר מאוד את התדמית האישית שלו ולפתח קריירה מצליחה.

לימודי הנדסאי בניין דורשים השקעה רבה של זמן ומאמץ. הלימודים כוללים עבודה רבה עם המחשב ותוכנות עיצוב וגם עבודה רבה בחישובים הנדסאים.
הלימודים עצמם עורכים בין שנתיים לשלוש (תואר בהנדסה לוקח 4 שנים לימודים). במהלך הלימודים התלמידים לומדים נושאים תיאורטיים לצד התנסויות מעשיות והתמחות בשטח שהם צריכים לעבור בהצלחה. לעוד מידע על לימודים בישראל היכנסו לאתר שלנו.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp