businessman-4914044_640

חברות ייעוץ אסטרטגי – כיצד הן יכולות לעזור לנו?

אחד השינויים הבולטים בעולם הפוליטי, העסקי, וכן בתקשורת, הוא שימוש הולך וגובר בחברות ויועצים אסטרטגיים. אם בעבר היה מדובר על תחום יחסית קטן אשר שירת בעיקר בעלי עסקים גדולים, אזי שכיום חברות ויועצים בתחום הפכו להיות מאוד מבוקשים, ואנחנו נמצא אותם ליד כל פוליטיקאי, מנכ"ל, ובכל ארגון, עמותה או גוף כזה או אחר.

חברות ייעוץ אסטרטגי מספקות שירותים שונים, הן לבעלי עסקים והן לגורמים אחרים איתם הן עובדות. המטרה העיקרית, באופן טבעי, היא לעזור להם לבנות אסטרטגיה לאורך זמן, כזו שתעזור להם להתמודד בשוק בו הם פועלים, מול מתחרים שונים ומול תנאים כאלה ואחרים, קבועים או משתנים. מעבר לכך החברות גם מספקות שירותים ספציפיים, כמו למשל במקרה של משבר שצריך להתגבר עליו או כשרוצים להיכנס לשוק חדש ולא יודעים איך לעשות זאת.

מעבר לכך, כפי שציינו, חברות ייעוץ אסטרטגי עובדות גם עם גורמים אחרים. למשל, כמעט כל פוליטיקאי, ברמה הארצית והמקומית, נעזרים ביועצים אסטרטגיים. הם עוזרים להם לגבש אסטרטגיה כיצד להגיע אל הציבור, כיצד להיבחר, איך להתמודד עם מכשולים שונים בדרך וכיצד לקבל החלטות בצורה שתשרת את האינטרסים שלהם.

איך חברות ייעוץ עובדות באופן מעשי?

בשביל לספק ייעוץ אסטרטגי ברמה גבוהה, צריך מספר דברים. ראשית, צריך ידע אמיתי בתחום בו מתבקשים לייעץ. לכן, אם חברה נשכרת לספק שירותי ייעוץ בתחום מסוים, אזי שהיא צריכה להעסיק אנשי מקצוע שמתמחים בתחום זה או יכולים ללמוד אותו באופן מהיר ויסודי.

שנית, צריכים להחזיק בפריטי מידע רלוונטיים, אקטואליים, בין אם זה מידע גלוי ובין אם זה מידע נסתר, כלומר כזה שלא כל אחד יכול להגיע אליו. מדובר בפריטי מידע על הלקוח וכן על המתחרים שלו.

שלישית, צריך לדעת כיצד לבנות תוכנית עבודה, על מה להתבסס ובאילו כלים להשתמש. רק בצורה כזו יהיה אפשר להתנהל בצורה נכונה בפועל וגם לקבוע מדדים ברורים להצלחה או לכישלון.

כיצד בוחרים חברת ייעוץ בצורה נכונה?

מאחר וקיימות מגוון חברות ייעוץ אסטרטגי בישראל, אזי שצריך לקבוע פרמטרים מאוד ברורים בשביל לבחור את החברה הנכונה איתה רוצה לעבוד.

באופן טבעי הפרמטר המוביל יהיה הניסיון שעומד לרשות החברה, בפרט בתחום בו מחפשים. כלומר, אם מדובר על פוליטיקאי המחפש יעוץ אסטרטגי, אז רצוי שהוא יחפש חברה שיש לה ניסיון רב בתחום שלו.

כמו כן, חשוב לבחון את החברה על פי דרך הפעולה שלה, על פי הכלים והאמצעים העומדים לרשותה, הצוות האנושי שמועסק בה, וכן על פי היכולת של החברה לפעול באופן יצירתי, עדכני ורלוונטי, הן לצרכים של הלקוח והן למה שרלוונטי להיום. חברות שאינן מצליחות לעדכן את עצמן, יתקשו מאוד להתמודד בשוק מול חברות מתחרות ולספק ללקוחות שלהן את השירות הטוב ביותר.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp