Depositphotos_21186915_s-2019 (1)

זה הזמן לדעת איך לכתוב תוכנית עסקית מקצועית?

כתיבת תוכנית עסקית מצריכה עזרה של איש מקצוע מנוסה וותיק בתחום אשר יוכל להתאים לכם תוכנית מתאימה בהתאם לצרכי העסק. באמצעות כתיבת תוכנית עסקית נכונה ומתאימה ניתן ללכת בבטחה צעד אחר צעד ולקבל את ההחלטות הנכונות לעסק ואף להביס את המתחרים שלכם. דבר זה דורש משמעת רבה מצד העסק ויישום התוכנית מדי חודש בחודשו לאורך תקופה ארוכה. ליווי צמוד מטעם איש רו"ח או איש מקצוע יעזור לכם ללכת בדרך הנכונה ועם הזמן להגדיל את רווחי העסק ואף להתרחב.

מהי תוכנית עסקית ולשם מה צריך אותה?

תוכנית עסקית היא העוגן של כל עסק בגין אם הוא עסק בהקמה או מתחיל, או עסק שקיים שנים רבות. כתיבת תוכנית עסקית כוללת בתוכה את המטרות, היעדים, ההכנסות, ההוצאות, המתחרים, השוק ואף חזון העסק. תוכנית עסקית כוללת שני סוגי תוכניות: תוכנית עסקית לעסק בהקמה או מתחיל, תוכנית עסקית לעסק ותיק ומנוסה. בתוכנית עסקית לעסק מתחיל או בהקמה הדגש הוא על רווחיות העסק והדגש הוא על פעולות שיווקיות. לעומת זאת, הדגש בעסק וותיק עם ניסיון, זה למצוא את הדרכים הנכונות לא להיכנס לחובות או למצבים קשים של עד פשיטת רגל. כתיבת תוכנית עסקית נכונה ומקצועית עוזרת לעסק לשמור על יציבותו לאורך זמן רב ואף להגדיל את רווחיותו ואף להתרחב. את התוכנית יש לבצע אצל רו"ח או איש מקצוע מנוסה ומקצועי ולא לבד.

כתיבת תוכנית עסקית מקצועית, איך עושים זאת?

כתיבת תוכנית עסקית מקצועית ומתאימה לצרכים של העסק, מחייבת להיעזר בשירותי רו"ח מקצועי או איש מקצוע מנוסה ומקצועי בתחום. לאחר ששכרתם את שירותי איש המקצוע שלכם, ניתן להתחיל בכתיבת התוכנית העסקית. על התוכנית העסקית לכלול את כל הפרמטרים הבאים על מנת שתוכלו להציגה ליזמים או משקיעים.

הצגת המוצרים או השירותים של העסק שלכם

פירוט נרחב של המוצרים או השירותים שאתם מציעים ללקוחות שלכם. המוצרים או השירותים שאתם מציעים חייבים לתת מענה ללקוחות שלכם ולהיות בין היתר שיווקיים ומכירתיים על מנת שירכשו אותם. כמו כן, חשוב לציין את התועלות והיתרונות שלהם לעומת המתחרים, ואת עלויות המוצר, השירות, הפיתוח, המיתוג, ההובלה וההפצה.

הצגת מבנה העסק שלכם

יש להציג את מבנה העסק שלכם ולפרט לפרטי פרטים על פעילותו העסקית השגרתית, מס' האנדים שעובדים בו, התפקידים השונים בעסק, סוג העסק והאם יש בו עובדים שכירים או פרילאנסרים. כמו כן, רצוי להדגיש את יתרונות העסק שלכם לעומת המתחרים.

ניתוח מדויק של השוק והמתחרים

בתוכנית העסקית יוצג ניתוח השוק והמתחרים שלכם, תצטרכו לעשות ריגול קטן על מנת לברר נתונים שונים, כמו נקודות חוזקה וחולשה של המתחרים, יתרונות המתחרים ועוד. באמצעות נקודות החולשה של היריבים תוכלו לגבור עליהם בקלות עם אסטרטגיה מתאימה.

פעולות שיווקיות ומכירתיות

שילוב פעולות שיווק ומכירה על מנת לגייס לקוחות חדשים ולשמור על לקוחות קיימים. עם שימוש נכון בפעולות שיווקיות ומכירתיות תוכלו לעבוד בצורה מקצועית ועילה ולשמור על יציבות והגדלת הרווחים לאורך זמן רב. מדובר על השקעה קבועה לאורך כל חיי העסק.

גיוס מקורות מימון

על מנת לגייס מקורות מימון לעסק תצטרכו להציג את סיכום התוכנית העסקית ליזמים או משקיעים שישקיעו בעסק שלכם. זה יכול להיות הלוואה לעסק בהקמה או מתחיל שאין לו מספיק כסף או עסק וותיק שנקלע לחובות וחייבים שמשקיע או יזם ישקיע בו כספים על מנת שימשיך להתקיים.

באמצעות כל אחד מהפרמטרים שצוינו תוכלו לכתוב תוכנית עסקית מקצועית אשר מתאימה לצרכים העסקיים שלכם ואשר תוביל אותכם הלאה בביטחון ובבטיחות רבה. וכן לקבל את ההחלטות הנכונות בניהול העסק שלכם.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp