pexels-suzy-hazelwood-1178562 (1)

מתנות לעובדים – תלושים OUT גיפט כארד IN

שנים שחברות התנהלו עם תלושי מתנה בחגים, ימי הולדת או סתם אירוע משמח שאירע לעובד. בשנים האחרונות חוויית המתנות לעובדים משודרגת ומציעה גיפטכארד עם עולם שלם של אפשרויות למימוש הכרטיס במאות בתי עסק וחוויות.

חגים, ימי הולדת, עמידה ביעדים או סתם פינוק של יום שלישי הם חלק קטן ברשימת האירועים והסיבות למסיבה שהארגון יכול וצריך להתייחס אליו.

אז מה מתרחש בעולם המתנות לעובדים ואיך הופכים עובדים למאושרים ומוערכים?

כל הסיבות להעניק מתנות לעובדים

לפחות פעמיים בשנה מעסיקים ומנהלי/ות משאבי אנוש מתכנסים ומחפשים אחר המתנה האולטימטיבית לעובדים לחגים. ואם זה לא מספיק, משנה לשנה צריך לגוון, לרגש ולחדש. אבל המירו אחר המתנה המושלמת לא מסתיים רק בראש השנה ובפסח. מאז העלאת המודעות למיתוג מעסיק אל מול העובד, ארגונים רבים מציינים בארגון אירועים שונים, וכל פעם מחדש צריך לחשוב על מתנה מיוחדת שתתאים לאופי האירוע ויותר חשוב למי שמקבל אותה. זה יכול להיות ימי הולדת, לידה של עובדת , חגיגות יום חמישי שמח, מתנה לרגל רילוקיישן, תמריצים ועמידה ביעדי החברה וזו רק חלק מתוך רשימת האירועים הפנים ארגוניים השנתיים.

גיפטכארד – המתנה המושלמת לעובדים

כיום, בזכות המהפכה הדיגיטלית שחוללה שינויים בכל תחומי החיים, גם עולם המתנות השתנה באופן משמעותי, מה שהופך את החוויה לאפקטיבית ומהנה יותר לשני הצדדים. מנהלי משאבי אנוש ורווחה מחפשים היום דרך נוחה, אטרקטיבית ומקורית לתת מתנות, תוך שימת דגש על תוכן עשיר ומבחר מגוון שיתאים לכל עובד באופן אישי.

אם זה לא מספיק, רוב חברות הגיפט כארד מעניקות שירות של מערכת בקרה פנימית לניהול המתנות לעובדים- דבר שמקל ומסייע למנהל משאבי אנוש/ רווחה בארגון בהתנהלות היום יומית על מבחר המתנות המוענקות לעובדים. מדובר בפלטפורמה המאפשרת שליחת מגוון עצום של מתנות ברגע, פרסונליזציה למתנה לעובד, מעקב נתונים, תזכורות לעובד ששכח לבחור במתנה, רעיונות למתנות ואירועים ודאטה שמאפשרת למנהל הרווחה להבין טוב יותר מה העובדים בארגון שמחים לקבל ולשלוט במידע בשליטה מלאה

אז איזו מתנה העובדים הכי רוצים ?

מתחקיר קצר שערכנו בקרב מנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה , הנתונים מראים כי רוב העובדים מעדיפים מתנה כספית כמובן. לאחריו מככבת מתנה מסוג גיפט כארד המשלבת רשתות אופנה וחנויות נוחות. חלק מהעובדים כן מעדיפים כרטיסים לפעילויות כמו חדרי בריחה ופיינטבול. מה שהפתיע אותנו הוא העובדה שהביקוש לכל תחום התלושים המודפסים ירדו בעשרות אחוזים בבחירת העובדים

מסקנה נוספת שראינו בצורה מובהקת מתשובות של נשאלים,  היא שהמתנה צריכה לשדר לעובדים תחושה שחשבו עליהם. עוד חשוב שהעובדים ירגישו שהחברה נותנת את המקסימום במסגרת התקציב שיש לה – גם אם הוא אינו גבוה מידי . וכן חשוב שהמתנה שנבחרה תקלע עד כמה שניתן למגוון האוכלוסיות ותהיה קלה לתפעול- מה שמותאם בדיוק לקטגוריות הגיפט כארד על כל סוגיו.

מתנות קטנות ויצירתיות

בנוסף למתנות הקלאסיות בחגים וימי הולדת לעובדים,  אנחנו בהחלט יכולים להמליץ שלפעמים גם הדברים הקטנים הםאלה שעושים את ההבדל. מחוות מקסימות וקטנות  כמו ארוחת חג משותפת לכל העובדים במשרד, הרמת כוסית חגיגית,  מתנות אישיות קטנות בהפתעה על השולחן או אפילו תפוח בדבש בכניסה למשרד – יתנו לעובדים הרגשה שאתם זוכרים ומעריכי אותם ויהיו לא פחות מרגשים מתלוש או גיפט כארד.

הגישה הרווחת היא  שעובד מאושר הוא הבסיס לחברה מצליחה.  ולכן, "טרמפ" ימי ההולדת / חגים ושאר הסיבות למתנות לעובדים – הן הזדמנות נפלאה להראות לעובדים כמה הם חשובים ומשמעותיים לחברה .

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp